Co je to: Přímý prodej

informace

Jedná se o nejstarší a nejosobnější formu prodeje, která se praktikovala už v dávných dobách prostou směnou určitého zboží či služeb za jiné. Dnes ji provádějí uhlazení profesionálové vyzbrojeni počítači a multimediálními prezentacemi a připadá na ni značný objem obratu zboží.
Při přímém prodeji prodejce nakupuje zboží za velkoobchodní (či zvýhodněné) ceny a poté je nabízí přímo zákazníkovi-spotřebiteli.

Nevýhodou je, že u většiny společností nabízejících přímý prodej závisí zisk výhradně na možnostech prodejce osobně si zboží přepravovat. Další nevýhoda spočívá v tom, že když se prodejce rozhodne odstěhovat se jinam, obvykle si musí začít budovat klientelu a cestu k zákazníkům znovu a s předchozími klienty obvykle ztrácí kontakt.
V České republice je v přímém prodeji aktivních nejméně 220 000 lidí. Zhruba 3/4 prodejců jsou ženy. Z oficiálních finančních výsledků Asociace osobního prodeje (AOP) za rok 2010 dále vyplývá, že tržby všech šesti členů Asociace dosáhly v roce 2010 necelých 4 mld. Kč.

Zákaz podomního prodeje a jeho dopad na firmy sdružené v AOP

Někteří prodejci spolupracující s firmami sdruženými v Asociaci osobního prodeje zaznamenali podle její předsedkyně Ildiko Dikošové v roce 2013 nižší tržby v souvislosti se zákazem podomního prodeje, který přijaly stovky obcí. Asociace osobního prodeje (AOP) se distancovala od praktik takzvaných „Šmejdů“ a zároveň protestovala proti zákazu podomního prodeje, protože podle předsedkyně AOP zákaz ničí byznys i firmám, které stížnostem nečelí. Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka rovněž nepovažuje plošný zákaz podomního prodeje za řešení situace a poukazuje na to, že poškození poctiví obchodníci zaměstnávají jen v Česku více než 200 tisíc lidí. Ústavnost zákazu potvrdil Ústavní soud a zdůvodnil jej především v zabránění obtěžování občanů.

ZDROJ: wikipedia.org


— REKLAMA—

 

 

 

Ohodnoťte to počtem bodů (nejlepší=5)

Související články

Vložit komentář